کنترل کننده کوچک شرکت زیمنس با نام LOGO

کنترل کننده کوچک شرکت زیمنس با نام LOGO که اولین بار در اواسط دهه 90 میلادی معرفی شد، برای بسیاری از مهندسان ایرانی محصولی شناخته شده است. چه بسا بسیاری با این ابزار  جمع جور توانسته اند پروژه های کوچک و یا متوسطی را طراحی و یا راه اندازی کنند و یا برخی نیز دوره های آموزش این محصول را در یکی از مراکز فنی و حرفه ای و یا اخیرا در گارگاه های آموزشی دوره دانشگاه طی کرده اند. جالب است بدانید که این محصول بیش از بیست سال است که در شرکت زیمنس و با مدیریت شخصی بنام Josef Ploch طراحی و توسعه داده می شود. شرکت زیمنس سال گذشته مصاحبه مفصلی را با وی و یکی از همکارانش در خصوص عرضه سری جدید این محصول ( LOGO-8 ) ترتیب داده و گزارش آن را در سالنامه GO 2014 منتشر کرد.

http://automatizace.hw.cz/files/redaktor6/image/logosoft7_1.gif

نسخه جدید کنترل کننده لاجیکی شرکت زیمنس سری LOGO! 8 اواسط سال 2014 به بازار های اتوماسیون صنعتی معرفی شده و این روزها در بازار اتوماسیون ایران نیز قابل تهیه است. شرکت زیمنس این کنترلر را برای استفاده در کابرد های کوچک که تعداد سیگنال های ورودی/خروجی محدود است، تولید و توسعه داده است. Logo! 8 جایگزین نسخه های قبلی یعنی سری های ششم و هفتم این کنترل کننده شده  و البته تغییرات چشمگیری در این نسخه ارائه شده است که آن را به ابزاری مناسب برای رفع نیاز های امروزی مصرف کننده ها بدل نموده است.

از مهمترین قابلیت هایی که به نسخه هشتم LOGO اضافه شده است می توان به پشتیبانی تمامی مدل های معرفی شده در این سری از اینترفیس شبکه Ethernet اشاره کرد.  قابلیت های دیگری مثل remote operation و remote access در این سری بسیار قابل توجه است ضمن اینکه پیکربندی سخت افزاری این تجهیز نسبت به نسخه های قبلی بمراتب ساده تر شده است. همچنین تمامی مدل های Logo! 8 بدلیل داشتن پورت اترنت قابلیت کنترل و مانیتورینگ از  طریق web server را یافته اند.

مدل های جدید LOGO! 8 برای کار با ولتاژ های مختلفی ارائه شده اند. ضمن اینکه صفحه نمایش تعبیه شده در این سری قابلیت نمایش شش خط متن که در هر خط 16 کاراکتر جای می گیرد را دارد. برای بالاتر رفتن وضوح پارامتر های نمایش داده شده، رنگ پس زمینه صفحه نمایش در این محصول می تواند توسط کاربر عوض شود.
 

همچون سری های قبلی انواع ماژول های جانبی نیز برای این سری در نظر گرفته شده است که می توان به هفت کارت سیگنال دیجیتال و سه کارت سیگنال آنالوگ اشاره کرد. همچنین ماژول جدیدی برای ارتباط با کنترلر از طریق SMS و GPS جهت تعیین موقعیت ، ارسال آلارم و کنترل از راه دور بوسیله موبایل و  نیز انجام time synchronization ارائه شده است. این قابلیت ها توسط ماژول CMR 2020 قابل دستیابی خواهد بود.

نسخه جدید LOGO با نسخ های قبلی این محصول سازگار است و کاربر می تواند برنامه های نوشته شده برای سری های قبلی را به این مدل جدید انتقال دهد و استفاده کند. نسخه جدیدی از نرم افزار LOGO نیز برای پروگرام کردن این محصول با نام Logo! software Soft Comfort V8 به صورت رایگان عرضه شده است. برنامه نویسی در این نرم افزار به روش dragging and dropping ( سرانیدن) انجام میگیرد.

به وسیله web server داخلی که در این محصول گنجانده شده است، از Logo! 8 و با استفاده از WLAN و اینترنت به آسانی میتوان جهت امور کنترل و مانیتورینگ استفاده کرد. این محصول می تواند از طریق شبکه اترنت با سایر کنترلر ها مثل PLC های سری S7 زیمنس بدون نیاز به کابل مخصوص می تواند ارتباط برقرار کند. وجود قابلیت web server به شما اجازه می دهد تمامی پارامترهای Logo  را از طریق یک مرورگر اینترنت مثل فایرفاکس و یا اینترنت اکسپلورر،  بر روی لپ تاپ و یا موبایل خود مشاهده کنید.  ابزار جالبی که در کنار این محصول ارائه شده است اپلیکیشن موبایل برای دستگاه های اندرویدی و iOS است که کاربر می تواند ان را بر روی دستگاه موبایل و یا تبلت نصب کرده و پارمتر ها به آسانی کنترل و مانیتور کند.

کنترل کننده کوچک شرکت زیمنس LOGO

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *